2015年7月21日 星期二

倉頡

2013-10-08

好多年前我仲係中五學生的時代,
(考完會考無所事事的幾個月),
果年得 17 歲,所以無搵 (亦應該搵唔到) 暑期工,
嚮屋企自己學倉頡,
而家學倉頡可以有一萬幾千個方法,
而我當時都知道呢個世界上係有書教倉頡,
但係由於我太無野做,我用左世界上最慢的方法去學,
用一部 "快譯通" 字典機 (我諗呢件野你地去博物館先睇到) 黎學,
佢呢部野除左可以將英文翻譯中文外,
佢仲可以從中文解釋的文字中,逐隻字翻譯佢的倉頡碼出黎,
如是者,我好無聊地抄左好多版呢d字的倉頡碼出黎,
好似解密一樣逐隻逐隻估翻點解係呢個碼,
如是者,我可能係人類史上以最慢的速度學成倉頡。

當時我學倉頡係有理由,
因為早年最流行的 part time 唔係做 m 記、亦唔係做 馬會,
而係做 call 台,以前手提電話唔係咁普及,
我記得我同輩有第一個人有手提電話係中六果時,
果時佢有手提電話就好似話你知佢揸車翻學一樣,
唔係話佢好貴,而係你真係覺得佢拿住個手提電話做咩?
邊個會 call 佢?
你幻想下,當全香港得你一個有手提電話,
咁打俾你的人就係由固網電話打出,
一般我地同班的,都係同一個時段嚮條街度,
同一時段嚮屋企,如果大家嚮各自的屋企
我打你屋企得啦,如果同時嚮條街度,
我搵咩打俾你呀?
所以我果陣都忍唔住問佢,
你d分鐘用唔用得曬?
(果陣月費計劃係一個月打 100 分鐘左右)
其實佢都係用唔到一半。

唔好愈講愈遠先,講翻我學倉頡,
學倉頡的最主要原因係為左它日做 call 台
當然我其實都係為左日後升大學之後的 part time
學定一技之長,
但最後?到我真係升左大學,
所有 call 台的 call centre 已經搬曬去大陸,
唔會再有 call 台的工俾我做,
我學左成個月的技術得物無所用之餘,
我仲要聽到有一個新的發明出現
呢個就係 "聽寫王"
聽寫王就即係而家的聲控,
你講佢就會出字,
但當時佢的科技係好流,佢要你同佢講一大輪,
等個電腦熟習你的聲先可以出到啱的字,
即係你同佢講︰我去食飯
佢會出︰ 鵝__舌__
__係出唔到的位置,你要自己打翻,
呢個科技的失敗令我重拾自信,
我的倉頡能力似乎未被世人所放棄,
但係我又唔係做 call 台,
我的倉頡仲有咩用呢?

我第一次大派用場的時刻係我中六做學生會的時候,
唔知點解我會做左文書的職位,
我要負責打一篇好長好長的政崗,
唔記左幾長,
我打左幾個鐘之後,無 save 的情況下 close 左個 file

果次我深深體會到咩叫熟能生巧,
因為第一次打要成 5 個鐘,
我重頭打過只係 3 個幾鐘,
經歷果次的特訓,我發夢都記得點打 "學生會" 呢三個字,
因為過程打左幾百野。
你都知中學生的文筆,
永遠都係 subject verb object
學生會會為大家做 ____
學生會會提供 ___
如果我地能夠成為學生會,___
打到發狂。

到我升左大學之後,我聽講有一種 part time 叫打字幕
即係人地拍左套 90 分鐘的片,
你要跟佢地人的對話打翻d字幕出黎,
我其實都係聽,未做過,
但係聽講唔係好做,一套戲的字幕 $500
90 分鐘的對話,你要打可能係 5 個到 10 個 90 分鐘,
除翻開其實都係三四十蚊一個鐘。

之後好多年都無用武之地,
直到做左補習我先發現,
原來我咁多年前學的倉頡係為左翻同學 message,
原來我學的野真係有用,
而家如果我打字唔夠快,我相信我每天應該覆唔曬我的 message

有時我地學的野可能會好似無咩用,
但係可能十年後佢會好有用,
我中學讀理科但係大學讀商科
我都會覺得我中學讀 d 野無用,
原來日後做補習係用得翻我中學學的野。
我大學讀會計但係無做會計
原來我會計的知識可以幫到我自己成立公司
處理稅務問題
我大學學財務,原來係令我畢業早期沉迷炒股票以至損失天文數字奠定我斬手指戒股票。
一切的野都有用。
你可以話上天早有安排,所有野都係有安排。
你亦可以話你用腦不斷諗點樣發揮你識的強項將自己變得更強。

做人其實好辛苦,咩都要競爭,而家幼稚園都一位難求的年代,
我地根本無得揀,做男同學的更加要爭氣,
為自己的前途加把勁,
加油﹗ 日後有成果之日,你就會覺得你今天的努力係值得。

Herman Yeung


連結 Link:   Herman Yeung 的其他 blog

連結 Link:   Herman Yeung Channel 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...