2015年7月21日 星期二

CFA

2013-11-19

2001年11月11日,911事件發生,
兩架飛機撞毀了世貿,亦撞毀了全球經濟,
大學有一個供就黎畢業的學生求職的平台(jijis),
亦一夜之間由 三百幾間公司 請人變成 三十幾間。
2001年年底,五大會計師樓之安達信會計師樓亦因為安隆事件倒閉。
雙重打擊下,中大專業會計系三年級的同學
由昔日每人至少有三間五大會計師樓的職位 offer
變成三個都無一個可以入職五大會計師樓
大家由目標入 5 大、改為 50 大、再改為 500 大、…

當時讀緊 Year 3 的我當然首當其衝,
想增加自己的本錢,我去報考 CFA (財務分析師),
呢個牌係一個認受性幾高的牌,分三個 level,
考第一個 level 的 basic requirement 係 degree holder,
佢係 7 月 1 日考,考試費好鬼貴,無記錯好似 7、8 千蚊,
但如果你早 9 個月報就可以平一半,
我嚮 Year 3 未畢業時報定,degree 證明後補的情況下報考,
之後用左 $6000 買左佢地 recommend 的書,
無記錯係由外國訂翻黎,有成十本八本,每本500版左右,
內容係好多個範疇,有股票、債券、衍生工具之類,
那時候沒有什麼 CFA 精讀買,你要由那數千版的書中學習,
好似連 Past paper 都買唔到。

7 月 1 日真係去考,果度係有齊考 level 1、2、3 的人,
要求極高,要你帶一個透明的袋裝鉛筆過去考,
果度好多人,多到直頭搵自己個位都要15分鐘,
入面有好多好大年紀的人都係考生,估計唔少係金融界的猛人,
果陣已經嚮度諗,如果有人恐怖襲擊考試個場地就真係好打擊香港的金融業,
如果香港一下子有幾千個金融業的從業員消失,
呢件事會係幾震撼。
最後?當然係咩事都無,我亦成功考過 CFA 的 Level 1,
成功後佢有張 cert 寄俾我,講明 七年內如果無法考埋 level 2 及3,
你的 level 1 會 expired。
之後我都無做金融業,所以最終都係 expired 左,
連買書及考試費,萬幾蚊就泡湯了….

之後由於搵食艱難,我又有考過保險牌,又有諗過考 CFP,
但最終我都係翻左大陸做一D唔關財務事的工作,
再之後直頭做埋教育界,我連會計果邊D年費都費事交,
正式結束呢D專業掠我水的日子。

年輕時的我,覺得自己好唔夠運,
人人讀專業會計都係前途無限,
恰好又遇上 911,入唔到 5 大 (後期變埋 4 大)
想加入 finance 個邊又處處碰壁,
轉轉折折直頭工作與商科一點關係都沒有,
而眼見身邊又有一些同學可以做到理想的職位,
真係既羨慕又妒忌,
但後來的金融海嘯,令當天夠運入到行的同學變得更不幸,
嚮海嘯後,我知道有當時幸運的人轉行至教育,
去左莊記度教,教左一年就無左佢個名,之後唔知佢去左邊。
有時諗翻轉頭,可能佢又好羨慕我
無浪費幾年時間嚮一個唔可以終身做的範疇中,
所以有時都真係要知足,珍惜今天所擁有的。
希望各位同學日後都可以有一條平坦的路行, good night ^^。

Herman Yeung


連結 Link:   Herman Yeung 的其他 blog

連結 Link:   Herman Yeung Channel 主目錄

1 則留言:

匿名 提到...

good

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...