2020年10月29日 星期四

提升學習效率的方法

最近我睇左好幾本有關學習效率的書
歸納左幾點 (其實呢幾點都係老生常談)
做到呢幾點,您的學習或工作進度會更快速
1. 一天開始時用15分鐘去計劃自己當日的時間
當然,如果要翻學的時段,您的自主性都唔大得去邊
我所指係您放學之後,可以自主的時間
好多作者都講一個叫番茄時鐘法
大要係一個25分鐘工作加5分鐘 hea 的循環
我舉例,我每天放學食埋飯翻到屋企係 2:00
8點至9點又要食飯,11點訓
2:00 - 2:25 : 呢個時段做翻數學功課第1至5題
2:25 - 2:30 : hea ing ......
2:30 - 2:55 : 做埋果份數學功課的第 6 至10題
2:55 - 3:00 : hea ing ....
3:00 - 3:25 : 做英文功課
3:25 - 3:30 : hea ing ....
3:30 - 3:55 : 睇25分鐘YouTube Chem Chapter 1 的 第15 至20條 片
3:55 - 4:00 : hea ing....
4:00 - 4:25 : 睇多25分鐘 YouTube Maths 天書 A 的第72 至81 條片
...
plan 好每一個時段,您會清楚知道今天的工作是什麼
亦因為寫左出黎,腦會 run 一次您的進度
您的工作壓力反而會減低
因為寫完之後,您可以係自我評估工作的份量
好多時,您真的要完成的內容比想像中少
另外,您寫低左您做過 d 咩
就係一個有規劃的工作藍圖,比起即興的工作模式會帶有更好的效果

2. 善用中間的寧碎時間
人生好多時間都係唔知有咩好做
比如︰等車、等人、等位、或者搭車、又或者阿媽未煮好飯
好多時,呢堆時間都係 hea 走左
但係如果您 plan 好,一有呢 d 零碎時間就做某一件事
化零為整就會好好用
例如︰您可以凡係出現呢D時間就開 econ 的 playlist 出黎聽
因為 econ 可以唔睇畫面都 get 到7、8成
每次利用零碎時間去聽,可能好幾個月已經聽過一次整個 playlist
聽的時間唔洗太專心,因為呢堆時間係賺翻黎
有一個印象俾潛意識已經好好
而我就會用呢 d 零碎的時間去預備一 d 我未開始拍或未開始做的 topic
如果嚮街,可能係上網搵下料、或者去 google 圖書睇下料
如果嚮有電腦的地方,可能打下相關資料
好多時,無咩意識的工作會加快日後工作的效率。

3. 不要長期集中,要有放空的時間
我睇過好幾本書都係講呢個概念
一個人長期集中,學習的效果未必係最好
一段時間的集中,再加一段時間的放空
腦就會有機會整理您唔明或者 kick 住的地方
好似我做 physics 時有時諗唔通
我會改做其他科或者其他工作先
之後再翻轉頭睇又會諗得明
有時欲速不達,所以您 set 第一點所講的時間表時
都可以留意,如果您有一d預左好難的工作
不要一味得果類的工作
有時個腦塞左就無法前進
所以 set 還 set,可能有兩手準備
如果順利,就長驅前進,萬一 kick 左一段時間,就先攻其他部分先
所以大家睇我地的 YouTube 片時都要有呢個戰略
有時唔明,唔洗死轉,
嘗試先繼續前進,可以我講天書A的 Complex number 有部分 kick 住
下一個 section 的 function 會比較易
一路睇落去,同時 mark 低您唔明的片係第幾條
一段時間後翻睇,可能就會明翻
當然,有買天書的同學就要善用您的問書服務
令自己 kick 住的部分更快解決
以上三點係我最近睇的幾本書之精華
佢地只係用不同次序、不同切入點、不同的自我經驗幻化出不同的書
只要大家反覆使用,就會效率突飛猛進。



Herman Yeung

連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄 

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...