2020年10月11日 星期日

過度理由效應

上半年做緊 DSE Econ 的拍攝工作時 
我記起一D DSE 唔考的經濟理論都幾得意 
同大家分享一下  

從前有一個老人家,有一班細路成日嚮佢屋企門口玩 
好嘈,嘈到佢無日安寧,佢決定諗諗計去解決 
第二日,佢出去同班細路講 
“細路阿細路,我老人家好鍾意熱鬧 
聽到您地大聲叫就成個人開心曬 
不如咁啦,您地日日嚮度叫,
我會俾錢獎勵您地 邊個叫得最大聲的,
我會俾最多錢獎勵佢” 
(您無聽錯,我無打錯,佢係叫班細路嘈得大聲D)  

過左好幾天,細路係咁嘈,老人家都真係俾錢佢地 
但過多幾天,老人家開始愈俾愈少錢 
最後甚至唔俾錢獎勵佢地添  
之後細路就抱怨點解無錢架 
您估我地嚮度叫唔攰架 
無錢以後都唔會嘈 

就係咁,以後班細路就無再咁嘈  
呢個理論就係叫 “過度理由效應” 
佢地班細路唔記得左第一秒佢地選擇嘈係因為想玩 
唔叫就係放棄左娛樂,
而佢地唔想放棄娛樂,所以博命叫 

但及後老人家的出現 
令佢地認為唔叫係放棄金錢的利益 
(因為金錢的利益比娛樂價值更大) 
令佢地忘卻娛樂的好處 
所以一旦沒有金錢,他們就覺得叫已經無意義 
因為有呢個 “過度理由效應”,所以點解大家要 “無忘初心”


Herman Yeung

連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

1 則留言:

Max Shung 提到...

值得深思和學習~ 感謝分享

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...