2016年6月13日 星期一

好書‧靴推介 - 新道德 (說真話的勇氣) 北野武 著































一本我最近買睇左一大半的書
係一位日本名星 北野武 出的一本書
內容批判關於 "道德" 呢個議題
曾經我睇過黃子華的楝篤笑中講過類似的說話
凡評論道德的人就會被視為 "不道德"
但北野武大膽評論,見解亦非常獨特
我最記得係佢講 "新龜兔賽跑" 的故事

###########################################
有一日
龜︰「兔仔,我地黎賽跑啦。」
兔︰「唔好意思,我無時間同你賽跑,bye !」
兔仔講完就跑左上山
沒得賽跑的龜好無癮咁嚮路邊訓著,
無幾耐,兔仔跑翻黎
兔︰龜你唔可以嚮度訓 !」
龜好開心就講︰「兔仔,你肯同我賽跑啦。」
兔仔就答佢︰「唔係呀,只係呢帶都俾我買左,你要嚮度訓就要交租啦 !」
############################################

作者係想講好多童話故事只係老點小朋友
只要努力、勤奮不懈就會成功
已經變成一種幻想
認真的龜只會淪為聰明的兔之食物
行前人的路係方便、無需創新
但可惜世界會變,變化左的世界仲容唔容納到行舊路的人?
呢個觀點我嚮 "夢想.不盜" 中睇過
呢本書又有呢個觀點,
其實呢本已經係我睇到的第十幾本講呢個觀點的書
似乎世界各地的人都開始重新審視舊有果套是否可以繼續令人類可以得到自己應得的
而世界各地有識之仕紛紛都提出
而家絕大部分的資源已經掃歸邊
好少的人擁有絕大多數的資源
而無財無勢的就要好好理解如何於新時代處世
北野武呢本書就係想提出呢一點
佢覺得學校中所講的道德係荒謬、而且不合時宜
當成年人教小朋友不要打架的同時
成年人卻打扙
當成年人教小朋友不要 "以大斯小" 時
國與國之間卻以 "以大斯小" 的原則運作
好多好荒謬的道德標準成年人做唔到
卻要小朋友遵守
其實呢本書的亮點太多,不能一一盡錄
好多的知識、觀點我係第一次聽,
例如北野武提出道德於古代的原意係為左人類唔想絕種而建立
而握手呢個好似係表達禮貌的動作
原來原意係想表示自己手中沒有暗藏武器的意思
真係學到好多野
大家有興趣就去搵黎睇下啦

Herman Yeung


連結 Link:   好書 ‧ 靴推介

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...