2015年7月19日 星期日

民調的誤導

2012-11-20

上集剛講完支持奧、羅的比例為分佈之後,
今天又有一則新聞可以做多一次的應用,
對於新的電視牌照發牌與否,
中大與港大皆做了民調,
結果分別為 74.5% 與 85% 的支持度,
為何不同?哪一間大學做錯?
兩間都無錯,因為大家都只係嚮香港700萬市民當中,
選出部分作為調查的樣本 (sample)
而大家都明白,sample愈大,所涉及成本就愈高,
所以相信兩間大學的 sample 都可能千計左右,
有偏差是正常的。

明白調查結果有偏差,即係結果唔係十足可信,
這個缺陷反而變成香港市場調查公司的生存空間,
何解?
舉個例,我本來的市場佔有率只係4成,
但我想於廣告上話自己已經佔市場 50% 以上,
我可以點做?亂吹當然係一個做法,
自己嚮廣告度自吹自擂,
話自己係最多人選報,
這個做法係最低級的做法,
因為 IQ 稍為高於 80 都知道,你只會知自己有幾多學生,
無可能知埋人地有幾多學生,呢個所謂的結論只係老作出黎,
所以高明少少的做法係找好幾間 市場調查公司,
幫自己做市場調查,正如之前所講,
sample得出黎的結果係會有偏差,
所以結有時會大於4成,有時會少於4成,
找一個對自己最有利的報告公佈出黎,
那麼市場一哥的地位就可以誔生,

仲有無更狗的做法?
當然有,叫市場調查公司找一個不公平的民調方法,
例如︰等我屯門最多人果班放學的時間,嚮屯門市廣場做民調,
屆時行人多數為我的學生,你問佢地數學補邊個,
咁就梗係 Herman Yeung,
到時唔單止係一哥,仲會係壟斷之勢,
到時廣告就可以話,
根據 XXX調查公司 發現 Herman Yeung 果然係最堅最強。
這就是市場推廣

大學時間,我係讀會計,
好多人都問我點解唔做會計或者從事商界工作,
從前我的答法係因為911襲擊,當時商界發展空間細所以轉行,
慢慢做左教育界愈耐,我先慢慢了解自己,
當天經濟不景只係一個藉口俾我自己放棄一個讀左三年的學科,
而內心真正的理由係我唔太認同好多好多商界所謂約定俗成的做法,
可能我太了解商界的陰暗面.....
各位同學,無奸不商呢句雖然有點兒武斷,
但你如果內心像我一樣接受唔到 爾愚我詐 的工作環境,
還是選另一科去做你 jupas 的 first choice 會令你日後開心一點。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121120/18073447

Herman Yeung


連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...