2021年1月8日 星期五

天命、宿命、使命

我早排睇緊一本關於春秋戰國百家的書
裡面講到孔子相信天命
而他相信的天命,不是宿命的意思
宿命是指結果早已篤定,人不能勝天
而他相信的天命是使命的意思
相信每個人都有自己的使命
而您去做 有機會成功、有機會失敗
但重點不在結果,而在使命的本身
對的事就應該去做,要做到有為而無求
不求如願,但求心安

相反墨子重結果、講實用
不能成功的事絕不會做
因為講求成本效益 (以最低成本獲得最大效益)
孔子重因、而墨子重果
兩套學說,表面看黎係各有理據
但現實中,墨子個套好難去行
因為一件事能否成功,歸根究底都係要看各方面的因素影響
如果只重果而決定有所為有所不為
實際只係減低人生的可能性
凡事講求功利、走捷徑
只會有更聰明的人利用大家功利的心搵笨

我的理解係孔子對一件他認為正確的目標去進發
而墨子就係會對一件有大機會有斬獲的目標去進發
對中國哲學的理解就會理解更多學生的心理,理解佢地係咩學派的後人
以後再有人問︰
邊科學科又有前途又易碌入 (墨家的後人)
我剩係做DSE past paper 夠唔夠5星星 (墨家的後人)
剩係睇您 M2 Tips Class 夠唔夠 (墨家的後人)

我希望我地的學生多D係儒家的後人
正確的方向就努力去做
好多時表面愈戇居的做法,成果可能會愈高
好多人都話巴菲特之所以成功
係因為佢買左一隻股票,佢會持有幾十年
其實醒目仔通常會於幾十年間
把握每次的升跌,高賣低買,諗住賺得更多
結果就係不斷中伏、不斷俾手續費、損耗自己的實力
所以最戇居的做法可能係最有效
唔搵捷徑可能就係最快的捷徑

所以
數學︰睇7書,得天下 💪
大家加油 ^0^



Herman Yeung

連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄 

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...