2015年7月21日 星期二

暑期工

2013-05-09

近日見到唔少中六的同學考完試都去搵暑期工做,
回想以前我中七同大學一年級都有做過暑期工,記憶猶新。
我中七果年,啱啱香港經歷完金融風暴,
香港的經濟仍然疲弱,想搵份暑期工做下都唔係咁易,
當時得到親戚的幫忙,成功入左某大機構做 sales,
做的是家電部,仲記得當時我係第五營。
一入去聽到第五營,好似去左參軍咁,
原來第五營的意思係第五組營業隊伍咁解。
入面有 6 個 sales,好幾個 admin staff 同埋 6 個工程的人,
兩個上司,好多個高層,人事都幾複雜。

當時我的任務係為客戶做產品介紹,簡單黎講,
有學校、醫院、政府機構想買電器,
佢就會出一張叫 tender 的物體,或者電話查詢我地,
我地就要按佢地的要求,配對翻合適的產品,
例如一間學校要十部兩匹的冷氣機,廿部風扇,一個微波爐,
咁我就要找回相關型號,報價給他們及 fax 相關的 catalog 俾佢地,
如果佢地真係落 order,我地就要為佢地安排出貨。 
表面上係一個幾簡單的工作,
但實際上我的崗位最主要係 “俾人鬧”。

事關人事當中不同的阿頭各自勾心鬥角,
我幫 A 做野,B 就會俾說話我聽,我幫 B 做野,A又會醒我。
我幫客問倉有無貨,一話我係跟阿B做野,
佢地就唔會報俾我聽 (因為 B 得罪左佢地)。
想問 showroom 攞最新產品 catalog,一知我係第五營就話派曬,
安排左出貨但物流又會放飛機,
而最後俾個客鬧的當然仍然係小弟 … 
上司又會無啦啦走黎問你跟緊d咩,
我記得果時 OK便利店同我地公司買100部微波爐,
我阿頭一知道就話大生意黎 ga wo,要佢簽張合約先肯出貨 orz 
再大單的生意都唔洗咁做,點解要改制度,
佢地真係隨心所欲,之後我又要同個客講翻新的要求,
最後當然又係俾個客鬧。
又記得一次幫個阿頭打份合約,打左成個鐘又無 save,
居然有條工程部的友仔無啦啦息左我果邊個電掣,之後就行左去,
又要我重新打過,十分鐘後我阿頭問我打好未,
我話未,又俾佢 &%$$##$^…
大體上黎講,我兩個月就係不斷俾人鬧咁渡過。

兩個月的暑期工學左D咩,就係不斷俾人鬧。
你做錯你俾人鬧,你上司做錯你又會俾人鬧
無人做錯,你都可能會俾人鬧… 
成個過程因為你係最細所以不斷要俾人鬧。
但我回想翻轉頭,我真係好多謝佢地,出黎工作本來就係咁,
唔單止要識做野,仲要識做人,
而人工的其中一部分就係俾人鬧同埋食死貓,
年輕的我無咩所謂,因為我真係最低級的一員,
沒有工作經驗亦幫唔到佢地咩大忙,而當時經濟咁差,
我都可以有 $7000 一個月算係一份好唔錯的暑期工,
亦因為我成日都夾嚮客戶同送貨中間,
我都開始學識一 D 語言上的藝術,點樣可以俾人鬧少 D,
這個技術間接令我日後大學畢業搵到第一份工,成就了今天的我。

我講呢堆野係因為見到唔少同學抱怨自己份暑期工無野學,
成日俾人鬧,我覺得呢兩句係有矛盾。 
俾人鬧咪就係學緊野 law,人地鬧你係因為你有弱點先俾人鬧,
係一個機會知道自己的弱點。 
有人可能覺得成日俾人鬧好無癮,如果你真係咁唔鐘意俾人鬧,
咁我就強烈建議你唔好讀 marketing,
marketing 的開頭就係 sales,要做一個sales,
未學 sell 野,就先要學俾人鬧,
 “顧客永遠是對的” 係咩意思,
意思係你老細要你就算俾人鬧都要 sell 到個客翻黎咁解,
所以你薄皮的不如做會計,
BBA 這個詞語大浪漫,人人以為可以利用 BBA 的知識輕鬆致富,
其實真象係成功的人背後係付出了好多血汗換翻黎。
輕鬆致富只有一個行業,就係二世祖,
問題係你有無先天條件做這份職業。

要成功就要付出,讀書又嫌悶、做野又嫌辛苦,
就等如你嫌錢腥一樣。
中四、五的同學俾心機讀書,中六的同學搵到暑期工俾心機做,
搵唔到暑期工的就搵D野認真學下,充實下,加油。

Herman Yeung


連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...