2015年7月21日 星期二

上門補習

2014-05-30

今天見到一個 Facebook 關於上門補習中介的 page
記得我中七考完 A-Level 後都有試過做相關的生意
整個流程係何等的幼稚,今日可以同大家分享一下,
當時我考完中七,當然係想搵個外快,
第一個諗法係幫人上門補習,
上門補習係可以搵一間中介公司幫忙介紹,
條件係第一個月的薪金的一半作為介紹費,
對於諗住做兩三個月的我黎講,這個介紹費比重太誇張了,
所以我第一個諗法係自己貼街招搵,節省一筆介紹費,
但慢慢覺得還掂做開,不如做埋介紹個 part
於是我同阿珊就計劃好一考完 a-level 就開始我們的計劃

我考完之後,先要找到導師,當時我地動用左幾十蚊,
印左一批街招招上門補習的導師,
當時貼街招唔算係犯法,而家就梗係要罰 $6000 啦,
我嚮我個區走好多個村,左貼右貼,
每張 poster 下面約四份一的位置
都會有 6 條細細條的聯絡方法,
方便人地撕下聯絡我地,
辛苦左一整天終於貼完,
第二天,我再經過相同的地方,發現好多都俾人地撕爛左
我心諗樹大招風,咁快就俾人破壞?
萬思不得其解,最後我發現原來我貼的時間
只係貼膠紙時嚮上四分一處貼左一條,
有興趣的人本來係想撕下面的紙條,
但由於貼唔實,一撕就撕到成張爛曬。

發現左呢個問題之後,唯有再貼過
今次要嚮下四分一的位置加多條膠紙
今次就真係成功,慢慢先先後後有三十幾個導師打俾我地
我地記低所有人的成績及意向嚮邊幾條村工作後就開始搵客
我地搵客好簡單,就係上門派傳單,
設計好傳單及 set 好價錢後就去影印,
咁影幾千張梗係要一段時間,等我地翻去取貨時,
原來個影印老細嚮度研究緊我地張野,
佢話佢女朋友都想搵人補英文,
就係咁,我地做到第一單生意,
利潤係大約我地的影印費。

呢支強心針令我覺得今次想唔上市都唔得,
我的邏輯好簡單,一張傳單 $0.2 (因為用彩色紙印)
成功介紹一單當係 $60 一小時,一星期當兩堂,
一個月八堂,四成的介紹費 
(為左有更好的導師,我地介紹費為四成),利潤約 $200,
當然如果介紹的係再高年級,收入會更高,
咁即係 1000 張傳單收一個就歸本,收兩個就賺。

我地印左3000張傳單,派一幢居屋,一梯 16 伙,38層樓高
一幢約 600 戶,先派 5 幢看看水溫 (當然係自己落手落腳派),
我的邏輯又黎啦,3000 戶不是人人都有小朋友,
當 3 戶有 1 戶有小朋友,而每 3 戶有小朋友的有 1 戶有補習需求,
而每 3 戶有補習需求的會有 1 戶搵我地,
今次應該有過百單生意,我怕做唔切,所以派 5 幢試試先。
終於......過左黃金 72 小時,來電是...... "0"
我曾經一度懷疑傳單印左電話號碼。

唔緊要,改變戰略,再印多 2000 張傳單,
等小學放學時派俾佢地接放學的家長,
第一次出擊雄心壯志,
去到事前計劃好的位置,由於唔太識路,
搵到個學校門口時已經放左學好耐,
Mission fail again

唔緊要,第二日再去,今次準時到達,
但原來係好多菲傭接或者無人接放學,
肯收我地傳單的只係極小數。
Mission fail again and again

唔緊要,再變陣,我地諗到家長會買送
嚮街市門口派一定中,
的確有好多家庭主婦出入街市,
但係佢地抽到一袋二袋,
無人有手接我地的傳單,
所以 Mission fail again and again and again

最終我地決定放棄,因為我地為左今次上市的 project
出左一個 8 字頭的號碼就黎到期,
諗住到左期唔續,所有野全線放棄,
就嚮呢個時間,終於有第一個家長打黎,
係教一個小五的學生,最後個單 job 係我自己接翻。

第一次創業係一個 滑鐵盧的戰役......
年輕人的有一股沖勁,今次的戰役我地損失的是汗水和時間,
賺到的是少少經驗,
相比現今世代,我地當時算是好彩,
今天的文化係 追夢 同野 乃野你可以有幾盡的時代
好多人就係一顆唔服輸的心,
可能碌咭 / 碌 daddy 張咭 (雖則成功靠父幹) 創業,
留下的蘇州屎卻好大獲。
所以有意創業的人,或者有意成就大事的人
奉勸各位,以上限 $1000 為資本,輸曬就好走了。

Herman Yeung


連結 Link:   Herman Yeung 的其他 Blog

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...